fredag 27. mars 2009

Hensynsløs

Jeg har i lengre tid tenkt på å kjøpe meg et par billige, høye hæler. Og  da mener jeg HØYE. Jeg synes det ser så utrolig elegant ut. Men jeg har aldri komt meg lengre enn mine maks 3-4cm hæler jeg pleier å gå på byn i. 

Da økonomien er i det trangeste laget for tiden ble plutselig "billig" for dyrt. Og da er det bare en ting å gjøre; ransake alle garderober. Og jeg fant! Et par svarte, ufyselige sko skjullte seg i det ene garderobeskapet. Men utseende var ikke vesentlig, høy hæl var det. Hælen strekker seg vel nesten mot 10cm. Problemet var bare at den også strekker seg 3cm ganger 3cm i bredde og lengde. Altså en j****g kraftig hæl. 

Jeg gikk opp på rommet mitt for å øve meg litt. Det var egentlig ikke noe problem, siden de ikke var særlig bratte. Mens jeg trampet omkring på gulvet, jeg kunne like godt gått med tresko, så bråkete var det, hørte jeg plutselig den umiskjennelige lyden av sint hamster. Den lyden har jeg hørt altfor ofte, ettersom alle hamsterene vi har hatt har sloss med hverandre. Jeg kikket nervøst ned for å se om kanskje en av pelsballene hadde klart å komme seg ut av buret, og jeg kanskje hadde kommet til å tråkke på den. Men nei. Ingen hamster i sikte. Så ser jeg Pappa Dennis stå på to i buret sitt, blikket rettet bestemt mot meg. Jeg sukket i lettelse og gikk bort til buret hans. Men da snudde han bare og gikk og la seg igjen. 

Jeg hadde tydeligvis vekket ham. Han er vant til at jeg ikke tar hensyn om dagene, tv'en står på, jeg snakker og synger osv, men det at jeg skulle trampe rundt så hele gulvet ristet, MIDT på dagen, var uakseptabelt! 

Han var fornærmet hele resten dagen, men jeg gav ham en stor agurkbit som unnskyldning senere.

1 kommentar:

Anja sa...

Hahahaha, jeg kan se for meg det dødsfornærma ansiktet hans. *Ler*