tirsdag 27. januar 2009

Jul 2008

Da var jula over for i år, og ja, jeg vet at jeg har forsømt bloggen! Men man kan ikke leve livet fullt ut om man skal dokumentere alt, vet dere.

Først ute er en oppdatering på våre to ikke fullt så små hamsterballer: De har nå fått navnene Pappa Dennis og Lille Bolle. Disse to som var så superduper gode venner da vi fikk dem er jo selvfølgelig ikke det lenger, da dette passet litt for godt for oss som bare vil ha ett bur stående i vår 34 kvadratmeters mansion. Long story short: Hamsterballene havnet på en en-ukers kur bestående av tvangsforing av antibiotika, da begge to hadde to store åpne kjøttsår hver. Men alt går fint nå. Alle fire sårene er grodd, hamstrene har hver sitt bur og lever i harmoni med seg selv!

Over til noe annet (slapp av, jeg kommer tilbake til hamstrene senere), Marius har jo flytta hjem for jula, og da dro selvsagt jeg med meg et mindre flyttelass og flyttet hjem jeg også! Nå bor vi 3 mennesker, 3 marsvin, 1 katt og 2 hamstre i huset til Mamma og Pappa på Århaug. På julaften kom Piero, Anja, Alf og Mari-Lene. Nesten alle sammen ble selvsagt smittet av influensaen jeg dro med meg i hus da jeg flyttet hjem.

Hamstrene og jeg har det veldig godt her hos Mamma og Pappa. Mamma skjærer daglig opp grønnsaker til svina som hamstrene også nyter godt av. Og jeg har det som plommen i egget når det alltid er mat i kjøleskapet og alting er ryddig rundt meg! Men noe jeg har lagt merke til nå som jeg har bodd her en stund. Jeg har ikke helt klart å sette fingeren på det tidligere, men jeg føler meg betydelig mer hjemme (enten om det er i leiligheten eller på Århaug) når jeg har hamsterballene mine med meg. Det har vel noe å gjøre med at jeg ikke liker å være fra dem lenge om gangen. Jeg savner dem rett og slett for mye! Små koseklumpene mine!

1 kommentar:

Anja sa...

Det var på tide med en oppdatering ja. Hehe...