lørdag 22. november 2008

Let it snow, let it snow, let it snow..

Igår kom årets første snø hos oss!
Jeg er mer forkjølt enn jeg har vært på årevis, men who cares når jeg våkner til et hvitt Haugesund sentrum?! Og nei, det er ikke den grå, våte tradisjonelle Haugesunds-slapsen. Det er hvit nysnø som knirker!
Jeg er selvsagt vant til å ikke få en hvit jul lenger, ettersom jeg er født og oppvokst i Haugesund og har bodd her i nesten 20 år. Det var jo snø på julaften da jeg var liten, men hele denne global oppvarming-greia har jo gjort at dette bare forblir gode minner. Im dreaming of a white Christmas, just like the ones I used to know.
Men men, heldigvis er det mye som skal til for å ødelegge julestemningen i familien vår! Vi har hatt to dødsfall i familien på èn uke; Bino og mammas gulleklump Lille Svin, broren til Ikke Fullt Så Lille Svin som da, for de som ikke kom fram til det selv, er marsvin.
Mens jeg, som vender all min overflødige kjærlighet mot min restrerende hamster (som jeg er sjeleglad ikke er et menneske, da hadde han nok endt opp som en av de bortskjemte drittungene på "My Supersweet 16"), overkompenserer mamma med å kjøpe to nye marsvin for hvert som dør. De to nye familiemedlemmene (350 kr hver) er SUPERnusselige og skal hentes i Drammen (1350 kr for togbillett) helgen etter vi kommer hjem fra København. De heter forøvrig Kornelius og Karamell. For de som er interessert kan dere lese mer om svinene på http://stedetmitt.blogspot.com/search/label/Marsvin-nytt.

Ingen kommentarer: